Σάββατο 17 Απριλίου 2010

Είμαστε ένας αριθμός;

Τις τελευταίες εβδομάδες πέρασα μια εμπειρία γεμάτη διάφορα συναισθήματα. Ο λόγος για την προετοιμασία για τη συνέντευξη για βοηθός διευθυντής. Μια διαδικασία προετοιμασίας με συλλογή πληροφοριών, φυλλαδίων ανταλλαγή υλικού, έρευνα στο διαδίκτυο. Μέχρι και ιστοχώρο (blog) για συλλογή υλικού κατέληξα να φτιάξω.
Δεν παραπονιέμαι, ή διαδικασία ήταν ενδιαφέρουσα χωρίς άγχος. Συνάντηση με φίλους, συζήτηση αλληλοστήριξη, ανταλλαγή σκέψεων.
Και όλη η διαδικασία αυτή σε κάνει να αρχίσεις να πιστεύεις στην Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, στις νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, στις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για νέα εκπαιδευτική πολιτική.
Όροι όπως Ανθρωπιστικό, Δημοκρατικό, συμμετοχικότητα, κοινωνία της γνώσης, κεφαλαιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού σε κάνουν και αποκτάς μια ελπίδα μια πίστη στην αλλαγή στο μέλλον.
Πλάθεις σενάρια για τον τρόπο που θα απαντήσεις, προετοιμάζεσαι για τις ερωτήσεις που θα ανέμενες να σε ρωτήσουν. Για παράδειγμα: Ποιο μοντέλο διοίκησης θα ακολουθούσες.. οπόταν απαντάς περιγράφοντας ένα μοντέλο που θεωρείς πιο κοντινό στις προτιμήσεις σου, εξηγείς τη θεωρία και την αποτελεσματικότητα του και καταλήγεις διπλωματικά στην φράση, " Κανένα μοντέλο βέβαια δεν είναι το ιδανικό αλλά με ορθή διάγνωση των αναγκών του σχολείου δανείζεσαι στοιχεία από τα μοντέλα που θα μελετήσεις για εφαρμογή  για ένα αποτελεσματικό σχολείο".

και άλλες ερωτήσεις όπως π.χ. " Ποιο ρόλο θα ήθελες να αναλάβεις με την εφαρμογή της μεταρρύθμισης, αυτόν του Παιδαγωγικού συμβούλου ή αυτόν του Δοικητικού Βοηθού Διευθυντή;" - Αναλύεις και πάλι τους ρόλους και τις δικές σου δυνατότητες και επιδιώξεις για την εκπαίδευση.. Βάζει λίγο από τον εαυτό σου .., από το χαρακτήρα σου, ένα κομμάτι από αυτά που πιστεύεις, αποδεικνύεις την δυνατότητα σου για αφομοίωση και τέλος τη δυνατότητα κρίσης που διαθέτεις.

Όμως δεν ανέμενα ερωτήσεις με απαρίθμηση στοιχείων. " Ποια τα είδη νοημοσύνης βάση της θεωρίας της Πολλαπλής νοημοσύνης. Όλα .... "Ποια τα καθήκοντα του διευθυντή;"

Πως αναπτύσσεις ή επιδεικνύεις τις δυνατότητές σου για να επιτελέσεις το ρόλο του βοηθού διευθυντή με αυτού του τύπου τις ερωτήσεις; Πάντως απέδειξα τη δυνατότητα απομνημόνευσης ή μήπως δεν τα κατάφερα. Ούτε και ξέρω τελικά.
ή μήπως όλα αυτά δεν έχουν σημασία... Είμαι ένας αριθμός.

σε 9 μέρες αφού βγει η απόφαση αν θα είμαι βοηθός ή όχι .....

Αν γίνω βοηθός είναι διότι ήμουν ο αριθμός 14.

Πάντως ήδη είμαι κερδισμένος.. Έμαθα πολλά.. κυρίως αυτά που διάλεξα μόνος να μάθω. - μη τυπική διαδικασία μάθησης. Κι αυτό το χρωστώ στη διαδικασία που έζησα τις προηγούμενες μέρες.

1 σχόλιο:

  1. Μπορεί εσύ να είσαι απογοητευμένος αλλά εγώ έχω εμπιστοσύνη στο σύστημα. Πιστεύω σε ένα σύστημα που προάγει εσένα γιατί είσαι άξιος (σε γνωρίζω) για προαγωγή. Άρα κάτι δουλεύει σωστά.
    Ακόμα πιστεύω ότι σκόπιμα σού έκαναν τόσο κοινότυπες ερωτήσεις. Ήξεραν ότι διάβαζες άλλα τάχα εναλλακτικά θέματα, παρακολουθούσαν το blog σου και προσπάθησαν να σε αιφνιδιάσουν. Είναι απίστευτοι!!!
    Παρεπιπτόντως, συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή